lunes, 29 de septiembre de 2008

La seguridad de miles de personas le importa un bledo a los Mossos

Si estaba indignado con la actuación de los Mossos en el partido Espanyol-Barcelona de este sabado, todavia lo estoy más con la explicación que da el inspector Josep Saumell, jefe del dispositivo de seguridad del derbi. Ahí van algunas de sus "perlas":

Primera afirmación: "Todas las bengalas que se queman por el camino no entran en el campo". Los Mossos Habían acompañado al grupo --unas 300 personas-- desde su punto de reunión hasta Montjuïc. Durante el trayecto encendieron algunos de estos artefactos y las iban tirando a la gente. Mi pregunta: ¿cuál es el telefono dónde tengo que llamar para que me pongan una escolta para poder ir haciendo el capullo por la ciudad?

Segunda afirmación: "detectamos la posibilidad de que los Boixos Nois estuvieran manejando bengalas en el estadio de Montjuïc a los 10 minutos de comenzar el partido" Muy bien genios, supongo que como "no todas" las bengalas se quemaron por el camino, pues alguna entró.No obstante, siempre cabia la posibilidad de que la virgen de Lourdes se apareciera a los violentos, y dentro del campo cambiasen la actitud que habían mantenido fuera de él. Está claro que la virgen no hizo ni puñetero caso.

Tercera Afirmación: "Es muy difícil hacer inspecciones a fondo para localizar esos artefactos y se registra lo que se puede". Nada que decir, salvo que a mí en el cacheo, me encontraron hasta la bomba de insulina. Debe ser, que yo sí que tengo cara de violento y los Boixos no.

Cuarta Afirmación: "No se intervino para no provocar un mal mayor y, además, no deja de ser una infracción administrativa", Cuando se produjo el primer lanzamiento de bengalas, en el minuto 69, las alertas se dispararon, pero tampoco se intervino por ese mismo motivo: evitar que la entrada en acción de los agentes pudiera causar, por ejemplo, una avalancha, que pudiera poner en peligro la seguridad de esos 300 energumenos que estaban aislados de cualquier otro ser humano. Eso sí... dejando a miles de personas a merced de los lanzamientos de bengalas. El mal menor son los 12 heridos leves entre la gente que tranquilamente veía el futbol y cero heridos entre los energumenos. Sólo la suerte hizo que el número de heridos y su gravedad fuera superior. Por otro lado es curioso que tirar bengalas a la gente con voluntad de hacer daño sea falta administrativa y que un pertubado tire un coctel molotov en el patio de la casa de la Infanta Cristina sin estar en casa (pasó hace un mes), sea atentado a la Corona. ¿alguien me lo explica?

Me paro en esta cuarta afirmación , pues voy a dejar que cada uno opine sobre porqué la seguridad de 300 violentos es más importante que la de miles de personas:

Porque quién mandaba a los Mossos era un incompentente

Porque los 300 violentos eran "gudaris" de vete a saber que buena causa, y los miles de espectadores son de una catalanidad dudosa al ser del equipo que son.

Porque intervenir podia ser inseguro para los Mossos, y entre la seguridad de un mosso y la seguridad de un ciudadano normal (además perico), está claro...

Porque se hicieron colegas los Mossos y los Boixos durante las horas (que dentro y fuera del campo) que hicieron gamberradas impunemente.

Porque los mandos de los Mossos quieren hacerle la cama al Conseller (que osó ponerles camaras en las Comisarias) con explicaciones tan surrealistas

Porque no habia nadie de la familia real, ni de la clase politica catalana, ni directores generales de ninguna empresa entre esos miles, ya que a la parte de las tribunas VIP no llegan las bengalas.

Se me ocurren más razones por la que la seguridad de 300 violentos sea más importante que la seguridad de 6000 o 7000 personas pacificas, pero son mucho más surrealistas
Lo peor de esta historia es que no es nueva. El año pasado ya pasó algo similar. Y hace dos años en el partido de Supercopa, asistí personamente a una escena curiosa. Cientos de personas haciamos cola en taquilla de la Avenida del Estadi porque regalaban un libro sobre la historia del Espanyol. De repente apareció el tradicional grupo de cada año de Boixos Nois escoltado por 45 Mossos. Los Mossos cargaron contra la gente que pacificamente hacia cola, para que pudiesen pasar los Boixos hacia el campo, De tal forma, que o recibias un porrazo de la policia o un cohete (o pertados) que iban tirando los hooligans la gente que pasaba por allí con total impunidad (y lo más grave : con escolta) Detenciones , cero. Ah!! los de cola nos quedamos sin libro y alguno se llevó algun porrazo de recuerdo. Escribí a los periodicos explicando lo sucedido, pero ninguno (cosas de la libertad de expresión) se dignó a publicar la carta. Ahora tengo mi blog...
Conclusión: A los Mossos, los pericos (que nadie se engañe, hoy nos toca a nosotros, porque mañana será a otra gente), les importamos un bledo.

13 comentarios:

vipo cule dijo...

Hola Toni.
Sóc el David , reconegut culer dins de l'àmbit del col.lectiu de currants de Tesau-Barcelona.
Acabo de llegir les raons que esmentes en el teu blog, i en les quals descrius les raons del perquè als "gossos de quadra" no els importa la seguretat dels Periquitos .

Tenint en compte que el raonament general que fas es bastant encertat, es veu la vena perica-victimista en els punts 3 i 4, on curiosament, fas el mateix tipus de deducció que en Jimenez Losantos aquest matí a la COPE, on enllaça la catalanitat del Barça amb la celebració del Gol de l'Henry.... però, apreciat Toni, et deixes una reflexió prou evident pels que anem sovint al futbol al camp del Barça, i és la següent:

Aquesta xusma fa 6 anys, SI, 6 anys, que no entren al Camp Nou. A l'impresentable de Lapotra, l'únic que li reconec en aquests anys de mandat al nostre club es haver fet fòra del club en aquests delinqüents organitzats, havent-li causat més d'un ensurt a n'ell i a la seva pròpia família. L'any passat a Montjuic ja va passar quelcom semblant, la reflexió que trobo a faltar en un tío intel.ligent que demostres ser es la següent:

¿COM POT SER QUE AQUESTS TIOS, QUE JA L'ANY PASSAT JA VAN PROVOCAR GREUS ALDARULLS, HAGIN ENTRAT A UNA ZONA RESTRINGIDA DE L'ESTADI, SENSE HAVER-LES ACONSEGUIT PEL BARÇA?(en altres partits, tu ja ho saps, les entitats es cedeixen les entrades pels grups de radicals) Quin interès té l'Espanyol , com entitat, en deixar entrar en aquesta xusma?

Per diversos motius, que si vols ja t'explicaré, la meva opionió es que a l'actual directiva, massa social i premsa afí de l'Espanyolime LI INTERESA QUE HI HAGIN AQUESTS PROBLEMES PER DUES COSES:

DEMOSTRAR LO DOLENTS QUE SOM ELS CULERS

PODER CONTINUAR FENT-VOS LES VÍCTIMES DEVANT, EN AQUEST CAS , DE TOT EL MÓN.

Felicitats, us ha sortit la jugada rodona.

Nomès falta la desatrosa actuació de l'arbitre(horroròs per a tots dos equips) perque el millor guió pensat per Tomás Guasch, Sergio Fidalgo i Pedro Tomas fos representat al teatre dels immsomnis de Montjuic.

El principall culpable, per a mí, es qui deixa entrar en aquests energúmens a casa seva. Com bé dius tú, ja no és la 1ª, ni la 2ª, ni la 3ª.... Ja en van unes quantes.

Desprès, les denúncies contra els jugadors que diu el vostre director general...
Aixó si que es lluitar contra la violència! Un cop han fet el disbarat, acusar-los a ells d'anar a celebrar els gols on estava la seva gent...QUANT PORTAVEN MÉS D'UNA HORA DE SENTIR-SE INSULTATS I DE REBRE MÉS HÒSTIES QUE MAI!!!!!!!!!! Em recorda el "señoriu" de quan la supercopa del 2006, que va impugnar el partit per alineació indeguda de Xavi i Puyol per no haver anat a la convocatòria de la Selecció Espanyola....

Buenu, per sort, la temporada que bé ja estareu al vostre camp, de propietat ( no vull dir el vostre camp nou per no ofendre a ningú) però, si realment sou catalans, no haurieu de tenir problemes , fins batejar l'estadi de Cornellà, de dir-li el camp nou de l'Espanyol. no? Sou catalans i si parleu en català, no ès cap "dogma de fe"blanc i blau dir-li camp nou de l'Espanyol, no? Bé, és una opinió

Vinga espero que no t'enfadis, però, la realitat sempre es del color del vidre amb que la mires, i jo continuo sense entendre que aquests malespersones tinguin entrades per l'Espanyol-Barça i en canvi no en tinguin pel camp del Barça, EN CAP PARTIT!!!!!!!!!!!!!

Salut i bones vibracions

PD: La vostra premsa afí: Diaria AS(querós), diari Mar(i)ca, la SER, La COPE, Grupo Prisa...Radio Comercio, la xarxa de teles locals, etc. i per cert, jo no us discrimino, tinc moltes dioscusions amb altres culers de "pensament únic" que diuen tonteries sobre el periquitos.

Salut, bon dia, bon sol i visca l'Espanyol (o no)

Toni Perico dijo...

David:
Tu teoria de la "conspiración perica " para ensuciar el nombre de la afición del Barça, cae por su propio peso, con la noticia aparecida hoy mismo, por la que el Espanyol les negó la entrada a estos energumenos, pero fueron los Mossos quien ¡¡¡otra vez!!!interpretando el mal menor, dijeron que "Mejor dentro del campo , que fuera".

O sea, que entraron porque lo dijeron los Mossos.

¿Los Mossos también cobran la nomina del Espanyol? El porqué interpretan un mal menor meter 300 energumenos en un campo de futbol repeleto de gente es todo un misterio.

PD: Por otro lado lo que tu denominas prensa a fin, será afin al Cuñadisssimo del Sr Laporta (que te recuerdo que es patron de la Fundación Francisco Franco), porque a los pericos ( o la mía) va ser que no...

Anónimo dijo...

David y Toni,
dejad de agarraros en el área o pito penalty!
Fran

Anónimo dijo...

¡¡¡si es fuera del area!!!

Anónimo dijo...

Ya está el Perico llorando...
Fran

Anónimo dijo...

Hola soc PERIQUITA I CATALANA; només voldria dor-li al David, que per saber el que passa, que faci una proba molt facil. Un dia qualsevol es posi una camiseta de l'espanyol i surti al carrer, haviam l'estona que triga a ser tolerat per la societat "catalana" i culer , fes la prova i ho sabras. Jo no em fico amb els que porten la samarreta del Barça, fins i tot per fer de paleta (també és cert que als mercadillos de barri les trobes per quatre "xavos" però jo la samarreta del meu estimat Espanyol de Barcelona tan sols la porto per anar al partit,però tu fes la prova i en sabras els resultats. Els Pericos no som ploramiques ni fem tragedies gregues,saps per què, perque som una raça diferent i clar la classe es nota. de tota manera tots els Imperis sempre cauen i és de dintre d'ells mateixos que es prodeixen.

Tan sols és una opinio d'una persona que el dissabte va patir en viu i en directe l'espectacle que varen donar uns homicides que tothom sab qui els mante i qui els a creat.
Cordialment reb una forta abraçada d'una CATALANA (no ho dubtis) que ha fet més per a Catalunya que tots els jugadors del Barça, president inclos, i malgrat tot tinc l'honor de ser socia de l'Espanyol de Barcelona.

PD. Si els Mossos estesin més preocupats de guardar l'ordre a la Ciutat i menyes pendents de marcar "paquet" altre gall ens cantaria a tots plegats.

Toni Perico dijo...

Lo que comenta , Carme Perica, desgraciadamente es cierto. Es reflejo de una sociedad que tolera bastante poco al diferente. Cuanto más minoritario es el diferente menos se le tolera.
Lo que es valido para la afición futbolistica , lo es por ejemplo, con las tendencias sexuales (o no se dicen cosas cuando dos chicos van cogidos de las manos).

Otro punto es cómo se está construyendo este país (Catalunya): A base de simbolos. Se pretende tener desde las instituciones el club "més gran del món", y se les llena la boca de ello, pero por ejemplo el deporte femenino está hecho unos zorros, o clubs como el Girona o el Manresa de Basquet, o el Granollers de Balonmano han de "plegar" o están a punto de hacerlo. Pero está forma de construir es la inercia historica de construir un país a base de Exposiciones Universales, Olimpiadas y grandes eventos. tenemos más ejemplos, se subvencionaba determinados grupos en la epoca del Rock catalá, pero se descuidaban y se cerraban los locales donde actuaban y ensayaban los grupos que empezaban. O nos llena la boca de que Catalunya tiene los mejorescocineros del mundo, pero lo cierto, es que la población catalana, en el día a día, come (en terminos de calidad) peor que nunca. Los simbolos sólo nos llevan a construir a la larga un país de carton piedra.

Jo, que rollo os he pegado, , no sé a qué venia esto, pero ahí está...

vipo cule dijo...

Bé, vàries qüestions. Començant per el fet de que jo SI respecto les diferències, continuant pel fet que el toni Es fica amn el cunyat del Lapotra, (suposo que per dissimular les banderetes d'Osborne que hi han a Montjuic), Si L'Español s'haguès posat dur no haurien entrat.
2º-Carm periquita, crec, per desgràcia, que si et poses la samrreta blanc-i-blava i es fiquen amb tú, és més pel fet de ser dona que no de l'espanyol, per desgra`cia, en aquest país de machitos ibéricos, és així, Si fossis un tio com jo, em sembla que no s'hi ficarien

vipo cule dijo...

Tercer, crec que el Toni i la Carme tenen raó, ja que desde que el nacionalisme Nacional-catolic de CiU, s'ha fet durant molts anys una política absolutament favorable al Catalanisme que havia imaginat en Pujol de petitet, i s'ha desterrat desde les curses de braus fins als teme esportius tot el que no sigui Barça. Jo soc del Barça, he anat moltes vegades a camp de l'Espanyol i considero que tots dos equips son de Barcelona, el que m'emprenya és la continua queix. Collons, feu alguna cosa per que aixó que us passa deixir de suceir!
Per cert, toni, com dius que l'As i el Marca i Ràdio Marca no es premsa afì al periquitisme?

vipo cule dijo...

Per últim, el que detesto del señor Lapotra es es lo mentider que: Com bé dius tú, el lapotra es casat amb la señora echevarría, filla del darrer director espanyol de Motor Ibérica, venuda, en el seu moment, a la multinacional Nissan, i eren una família de "adictos al regimen". Sé perfectament que auest tio es patró de la dita fundació F.Franco, i el que més m'emprenya és que l'impresentable de Lapotra vagi dient i omplint-se la boca de "catalanisme" quan està emparentat amb aquesta familia... Aixó es el catalanisme.Fer durar el que sempre ha manat, que continuimanant, i mentre distreuen a la població amb tonteríes, ells continuen manat i tenin el poder real...

Toni Perico dijo...

¿os habeis fijado que este articulo del futbol es por ahora de los más comentados?

Del resto de articulos , ni puñetero caso...

Toni Perico dijo...

Por cierto mi articulo iba sobre la actuación de los Mossos. No iba ni del Barça , ni del Marca, ni del Laporta...

Anónimo dijo...

Hola pel fet de ser dona, no es fiquen amb mi, (pobre d'ells)ja sé defensar-me prou bé jo soleta (i sense mossos)el que ja no sé és com acabaria la cosa, no totes les dones són el sexe debil(almenys les Periquites)em referia en general a tota la població.